Before Death

სტანდარტული

‘სიკვდილის წინ მესიზმრა, თითქოს დამხატეს და ჩემი სურათი ათასი წლის შემდეგ სამოთხეში მოხვდა’ (c) ორჰან ფამუქი


და მაინც, ყველაფერი სულ სხვანაირად წარმომედგინა, მეგონა საერთოდ გავქრებოდი და დარჩებოდა ჩემი მეხსიერება, მეტკინებოდა, ჩემი წარსული, განვლილი ცხოვრება, ყველა ბედნიერი წუთი, თან იმაზე ფიქრსაც შევძლებდი, რამდენი რაღაც ვერ მოვასწარი და საკუთარი თავი შემეცოდებოდა. იმედიც მექნებოდა რომ ეს მეხსიერება ერთხელ სადღაც მოთავსებოდა და დავბრუნდებოდი, ან საერთოდ გაქრებოდა და დავისვენებდი. სულ აორთქლებისაც მეშინოდა, ხარ და უცებ აღარ ხარ. კუჭი ამტკივდა არა – ‘კუჭი ვიგრძენი’.

ყველაფერი სულ  სხვანაირად მოხდა, მეხსიერება საერთოდ არ მაქვს, ვერც ერთ წუთს ვერ ვიხსენებ რაც აქამდე ყოფილა, ეჭვიც მეპარება ხოლმე – საერთოდ იყო? საერთოდ ვიყავი? ვინ ვიყავი?

ხატვა თუ შეიძლება-მეთქი, წითელს მწვანე რომ შევურიო რა ფერი გამოვა-მეთქი, ეს გზაჯვარედინი რატომაა წითელი და მწვანე?! მე საით უნდა წავიდე? ქვაზე ჩამოვჯექი, მომინდა რაღაც ისეთი მეკეთებინა, რასაც ყველაზე ხშირად ვაკეთებდი როცა ვიყავი (ეს იმ შემთხვევაში, თუ ვიყავი) ვერაფერი გავიხსენე და უფრო გამიმძაფრდა იმის შეგრძნება, რომ არ ვყოფილვარ, ისე მომინდა ჩემი თავი მეტირა.

რაღაცნაირი გრძნობა შემომიჩნდა, ტრიალ მინდორზე მარტოდმარტო რომ ხარ, გინდა იყვირო, მაგრამ აზრი არ აქვს – ვერავის გააგონებ. გინდა ილაპარაკო, მაგრამ არავინ მოგისმენს. ბალახიც ხელოვნურ საფარს გაგონებს. ეგ რაღაა?

ქვას ვაგორებ, თავს ვირთობ გზაჯვარედინმდე, ვიმშვიდებ ჩემს ალბათ ოდესმე ნამყოფ ‘მეს’ რომ ალბათ მოიფიქრებენ სად წავალ, სად უნდა წავიდე..

ეზოში ბურთს ვთამაშობ, ირგვლივ ვარდებიანი ბაღია და პატარა ბიჭს ვეხვეწები ჩემთან ერთად ითამაშოს, მაგრამ სახლიდან არ უშვებენ, მეც ვერ მივდივარ, იმიტომ, რომ მარტო ვარ. დამიბარეს – არსად წახვიდეო. მოვიფიქრე – ეზოდან ეზოში ვესვრი ბურთს, ისიც მიბრუნებს და ვთამაშობთ, არც ერთი არ ვარღვევთ პირობას.

ქვას რომ ვაგორებდი, თავში რა მომივიდა, მე ვიყავი ის ბურთს რომ ვთამაშობდი იმ შავთმიან ბიჭთან-მეთქი, იმედიც მაშინ გამიჩნდა, თურმე ვყოფილვარ, ის გოგო ძალიან მგავდა-მეთქი. უფრო ავუჩქარე ქვის გორებას..


პ.ს. სიკვდილზე ფიქრისას ‘მესიზმრა’, რომ ამას ვწერდი და რომ ‘გავიღვიძებდი’ აუცილებლად დავწერდი.

კომენტარის დატოვება

